20 בספט׳ 2016

פיברומיאלגיה טיפול טבעי – תיאור מקרה ותוצאות

פיברומיאלגיה היא תסמונת אשר מתבטאת בכאב בכל השרירים והמפרקים, תשישות קשה, שינה לא סדירה והפרעות בתפקוד מערכת העיכול. היא שכיחה מאד בקרב נשים.
כאשר נ., אישה נאה מאד בסוף שנות ה-40 לחייה נכנסה לקליניקה שלי ניכרו הכאב והסבל בכל תו ותו בפניה. עיניה היו כבויות ופניה חיוורים. היא סיפרה לי על הכאבים הבלתי נסבלים והתשישות האיומה שנגרמו לה כתוצאה מתסמונת פיברומיאלגיה ממנה היא סובלת זמן רב.
תסמונת פיברומיאלגיה שחוותה נ., מנעה ממנה לתפקד ביומיום: היא התקשתה לבצע את עבודות הבית ומשום שלא היה לה כוח "להזיז את עצמה" היא אפילו נמנעה מלצאת לאירועים משפחתיים וחברתיים.
לכן המלצתי לה על פיברומיאלגיה טיפול טבעי בתסמונת שלה.


פיברומיאלגיה טיפול טבעי במקרה של נ.

התחלתי לטפל בה ובתסמיני פיברומיאלגיה שהופיעו אצלה. תחילה בתשישות הקשה ואח"כ בכאב. התאמתי לה תפריט "אנטי דלקתי" המתבסס על מרכיבים טריים וטבעיים כמו ירקות עליים ודגי ים צפוני אשר מכילים אומגה 3. זאת,  במטרה "לנקות" את הכבד מרעלים ופסולת שהצטברה בו ועל ידי כך להפחית את הכאב ולהגביר את הערנות.
בנוסף, התאמתי לה צמח מרפא ממשפחת הצמחים האדפטוגניים  אשר מגבירים את העמידות והסיבולת של הגוף ומחזירים לו אנרגיה באופן כמעט מיידי (למשפחה זו שייכים מיני הג'ינסנג השונים, אשווגנדה ועוד).


פיברומיאלגיה טיפול טבעי - מקרה אישי
פיברומיאלגיה טיפול טבעי - מקרה אישי

 

 השפעת הטיפול בתסמונת

נ. התחילה לאמץ בהדרגה את התפריט שקיבלה לטיפול בתסמונת פיברומיאלגיה, תוך התחשבות בהעדפותיה והחלה ליטול את צמח המרפא. מנהג הוא אצלי להתקשר למטופל או מטופלת שלי במהלך השבועיים הראשונים לטיפול ולבדוק האם חל שיפור בהרגשתם והאם פחתו התלונות.
בשיחת הטלפון לאחר כשבועיים, היא סיפרה לי כי מצבה משתפר בהדרגה. כחודש לאחר שהחלה בטיפול טבעי בתסמונת פיברומיאלגיה, נ. סוף סוף הצליחה לצאת מהבית לאירוע משפחתי, לאחר שנמנעה לעשות זאת במשך זמן רב כל כך. כשהגיעה אלי לביקור חוזר היא נראתה מאוששת, פניה כבר לא היו חיוורים כל כך. היא עדיין התלוננה על כאבי שרירים ומפרקים ועל כן התאמתי לה צמח מרפא אשר מפחית את הכאב במפרקים ובשרירים.
לפני מספר ימים היא התקשרה ובשמחה ציינה כי עוצמת הכאבים פחתה מאד וכך גם התשישות.
נ. דבקה בתפריט שקיבלה, נזקקת פחות לצמח המטפל בתשישות, היא שבה להיפגש עם חברות ומצליחה לבצע יותר עבודות בבית.

 

מה למדנו על פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא תסמונת אשר שכיחה יותר בקרב נשים ומתפרצת בד"כ אחרי אירוע טראומטי. היא מתאפיינת בכאבי שרירים ומפרקים מפושטים, תשישות כרונית, הפרעות שינה ועוד.
תזונה לקויה, סטרס או אירוע טראומטי ושינה לא סדירה תורמים להתפתחות פיברומיאלגיה.


במקרה של תסמונת פיברומיאלגיה טיפול טבעי, משלים, משולב של תזונה טבעית, תוספי תזונה וצמחי מרפא מפחיתים את הכאב, משיבים לגוף את החיוניות והאנרגיה ומשפרים את השינה ואת מצב הרוח.


יוספה בראונשטיין הינה יועצת תזונה טבעית ומאמנת אישית לבריאות והצלחה, מומחית לטיפול  בתסמונת פיברומיאלגיה ע"י טיפול טבעי משולב.
לקבלת יעוץ והתאמת תזונה וטיפול טבעי התקשרו 03-5279698 או כנסו לאתר בדרך-הטבע של יוספה בראונשטיין והשאירו שם פרטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה