14 באוג׳ 2016

"מהקל אל הכבד" - סילוק רעלים מהכבד להפחתת תסמיני פסוריאזיס וריפוי כבד שומני

תפקידי הכבד

הכבד הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ובין החשובים ביותר. אחד מהתפקידים העיקריים של הכבד הוא סינון רעלים המיוצרים על ידי הגוף או נספגים דרך המעיים והפרשתם מהגוף. על מנת לשמור על פעילות רצופה ותקינה, זקוק הגוף האנושי בכלל,  והכבד בפרט, ל"ניקוי יסודי".

תהליך ניקוי כבד

ניקוי כבד שומני או כבד של חולה פסוריאזיס מרעלים, מרפא מצב של כבד שומני ומשפר את תסמיני הפסוריאזיס. הוא גם מסייע להאצת חילוף החומרים ולירידה במשקל ותורם לא רק לחזרתו של הכבד למצבו התקין במצב של כבד שומני, אלא גם של כל המערכות בגוף.
במחקר שערך ד"ר לואיג'י נאלדי ותוצאותיו התפרסמו בכתב העת הבריטי British Journal of Dermatology הוא קובע, שאפילו לירידה קלה במשקל ישנה השפעה משמעותית על מצב הפסוריאזיס, בהסתמך על מדד פיזור הנגעים והחומרה של המחלה (Psoriasis Area and Severity Index –PASI). עוד הוכח, כי ירידה ולו מתונה במשקל (5%), מפחיתה מכמות השומן בכבד ומחזירה את תפקודי הכבד לרמתם התקינה.

ניקוי כבד שומני


ראוי להסתכל על תהליך של ניקוי כבד, לשיפור מצב מחלת הפסוריאזיס וכבד שומני, כעל מכלול בו המטפל נעזר בשילוב של תזונה טבעית וצמחי מרפא, התהליך כולל:
סילוק מזונות אשר עלולים להגביר את התגובה החיסונית אשר פועלת ממילא ביתר שאת (פירות הדר, ביצים, סויה ועוד) ולהחמיר את התגובה הדלקתית (מזונות מעובדים, סוכרים, שומנים רוויים) ולצד זאת, שימוש פנימי (בבליעה) של צמחי מרפא אשר מסלקים פסולת ורעלים דרך הזעה ושיתון, נותנים תמיכה והגנה לכבד, מפחיתים את התהליך הדלקתי ותומכים גם במצב הרגשי של המטופלים בשני המצבים.

צמח המרפא העיקרי להגנה על הכבד ושיקומו, בעיקר במצבים של כבד שומני הוא הגדילן המצוי (Sylibum marainum). זהו אחד הצמחים הוותיקים ביותר בהיסטוריה של רפואת הצמחים ואחד הנחקרים. נמצא כי החומר הפעיל, סילימרין, מגן על הכבד מפני נזקים בזכות הפעילות האנטי דלקתית ונוגדת החמצון שלו. צמחי מרפא אחרים שמסייעים בתהליך ניקוי הכבד מרעלים הם: תלתן אדום, שן ארי, ארטישוק, סרפד, סלרי ועוד. כולם נחשבים בטוחים מאד גם בשימוש ממושך.

תהליך ניקוי כבד שנעשה בצורה מתונה ומבוקרת , מקל ישירות על תסמיני הפסוריאזיס ועל מצב הכבד השומני, משקם את הכבד ומשיב אותו למצבו התקין.

אמצעי נוסף לטיפול בפסוריאזיס

בנוסף לניקוי הכבד שנעשה כאמור בשימוש פנימי בצמחי מרפא ובתזונה "מנקת כבד", מציעה "מימוזה" לחולי פסוריאזיס את המשחה לטיפול בפסוריאזיס, אשר מפחיתה את התהליך הדלקתי ואת הנגעים הקשקשיים, הגרד והכאב. המשחה לטיפול בפסוריאזיס של "מימוזה" מבוססת על מיצוי מרוכז של צמחי מרפא אנטי דלקתיים ומסלקי פסולת דרך העור אשר מוצו בשמן זית, חומצות שומן מסוג אומגה 3  ו-GLA (שמן נר הלילה) וחמאות טבעיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה