10 באפר׳ 2016

טיפול בהתקרחות - מידע וטיפים

התקרחות ואובדן שיער בין אם אצל נשים ובין אם גברים נובעת מסיבות שונות. ישנם גם הבדלים במאפייני ההתקרחות של נשים וגברים: ההתקרחות הגברית מתמקדת בקודקוד בעיקר והתקרחות נשית בהתדלדלות השיער בקודקוד ובקו צמיחת השיער.

בין הסיבות השונות לנשירת שיער ניתן למנות: נטיות תורשתיות, חוסר איזון הורמונלי, תת-פעילות בלוטת התריס, תזונה לוקה בחסר, זרימת דם לקויה לאזור הקרקפת, פירוק זקיקי השיער ועוד.

טיפים ופעולות שניתן לבצע, לטיפול בהתקרחות ולעידוד צמיחת השיער:

 

1. יש הטוענים שאחד הגורמים המשמעותיים לאובדן שיער הוא לחץ (Stress). רובנו מנהלים חיים אינטנסיביים, מנסים להספיק הרבה במעט זמן, עובדים מהבוקר עד הערב ואז חוזרים הביתה למטלות הבית, אין רגע דל. ולא לוקחים מספיק פסקי-זמן.
הפתרון להפחתת הלחץ - שינה מספקת של 8 שעות לפחות, הפסקות באמצע היום עם "הורדת הילוך", מדיטציות, אכילה רגועה, הקדשת זמן למשפחה וחברים, טיפוח חיי האהבה האישיים, יציאה לחופשות, עיסוק בתחביבים ועוד.

2. הפחתה בשומן רווי (בשר, מוצרי חלב שמנים) יכולה לעזור לטיפול בהתקרחות, צריכת מזון מעובד ושומן רווי משבשים את זרימת הדם לקרקפת.

3. לדאוג להזין את הגוף בחומצות שומן חיוניות, כגון אומגה-3, אותן אפשר לקבל מאגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ'יה, דגי ים צפוניים ועוד. חומצות שומן אלה חיוניות לבריאות השיער (והגוף בכלל).

טיפול בהתקרחות
טיפול בהתקרחות - טיפים ומידע
4. אפשר להגדיל את כמות הביוטין (Biotin), ויטמינים B7, B8 ו-H, המשפרים את בריאות השיער והקרקפת, את הביוטין ניתן לקבל מצריכת: חלמון ביצה, כבד, אגוזים, אורז חום, גבינת צ'דר, סלמון, אבוקדו ועוד.

5. ניתן לעודד ייצור קולגן. הקולגן הוא חלבון המקנה חוזק לעור, לשיער ולציפורניים. בגילאים מתקדמים, הקולגן בגוף מתפרק מהר יותר, מה שהופך את השיער לעדין ושברירי יותר. צריכת ויטמין C, מעודדת את ייצור הקולגן. ויטמין C ניתן לקבל בצורה טבעית מאכילת פירות הדר, פלפלים, קיווי ועוד.

6. אכילת מזונות עשירים בברזל, גם כן תורמת לצמיחת השיער - ברזל יש בירקות עלים ירוקים כגון תרד, קשיו, פירות יבשים, פירות יער ועוד. ויטמין C עוזר לספיגת הברזל.

7. עיסוי הקרקפת בשמן סרפד, הדס או שמן רוזמרין, מגביר את זרימת הדם בקרקפת. השמנים בונים ומזינים את שורשי וזקיקי השיער ומסייעים לחידוש התאים.

קיימת תערובת שמנים טבעיים לעידוד צמיחת שיער של מימוזה, מבית בדרך-הטבע, שיש בה שילוב של צמחי מרפא הודיים, סיניים ומערביים בשמן אורגני, שהופכות אותה ליעילה במיוחד.

כל הכתוב במאמר הוא מידע כללי, אחריות השימוש במידע הוא על המשתמש ובכל מקרה רצוי להיוועץ ברופא או מטפל אלטרנטיבי מוסמך לפני ביצוע משהו מהטיפים הנ"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה